בדיקת כדאיות השקעה במניית Biogen Idec (30/10/2019)

בעקבות ריבוי בקשות מלקוחותינו להלן ניתוח פשוט ותמציתי הבודק את כדאיות ההשקעה במניות חברת Biogen Idec בימים אלו

BIOGEN IDEC LOGO

מקור: אתר אינטרנט Biogen Idec Inc

בהשקעה במניות קיים פוטנציאל להרוויח עשרות ולעיתים מאות אחוזים על ההשקעה ומנגד, קיימת אפשרות להפסד חלק ניכר מכספי ההשקעה ואף מחיקתם.
על מנת לנסות ולצמצם למינימום את הסיכון אנחנו מציגים מודל פשוט המנתח את המניה והחברה שעומדת מאחוריה בהיבטים שונים על מנת לקבל תמונה שלמה על החברה והמניה:
– תמחור המניה.
– תזמון ההשקעה.
– איכות החברה.
– תגמול החברה.

שילוב היבטים אלו בניתוח ההשקעה עשוי לתרום לקבלת החלטה מושכלת ומעלה את הסיכוי להצלחת ההשקעה.

Investment Profile

פרופיל החברה

מה בודקים?
אנו נבחן מהו נייר הערך שאנחנו מנתחים? נערוך היכרות בסיסית עם החברה ותחום עיסוקה ומה שוויה בבורסה.


1. סימול מניה
BIIB.

2. תחום עיסוק
חברת Biogen Idec עוסקת במחקר, פיתוח וייצור תרופות ייחודיות המבוססות על מחקר ביוטכנולוגי. מוצרי הדגל של החברה הם Avonex, לטיפול בטרשת נפוצה; Rituxan ו-Zevalin לטיפול בלימפומת B-Cell שאינה הודג'קין; Tysbari שאושרה לשימוש בטיפול בטרשת נפוצה ומחלת קרון ו-Amevive, לטיפול בפסוריאזיס בקרב מבוגרים. החברה גם מקבלת תמלוגים ממכירת תרופות הרשומות והמוגנות בפטנט מחוץ לארה"ב ופועלת תוך שיתופי פעולה עם חברות התרופות ג'נטק, ורנאליס, אלן, אימיונג'ן ועוד. ביוג'ן איידק הוקמה ב-1985 ומרכזה בקיימברידג', מסצ'וסטס.

3. שווי השוק של החברה.
שווי השוק של החברה בבורסה הוא 53 מיליארד דולר.

Investment Price

תמחור המניה

מה בודקים?
בתמחור המניה אנו נבדוק האם מחיר המניה בבורסה כדאי להשקעה או מנופח וסביר שירד בעתיד? האם התשואה הפוטנציאלית כדאית ביחס לאלטרנטיבות שקיימות באפיקי השקעה אחרים? האם המסחר במניה הוגן או מושפע ממניפולציות?

על מנת להגיע למסקנה ברורה נבדוק את התמחור באמצעות שלושה קריטריונים:
– מחיר ההשקעה (מכפיל הון): האם מחיר המניה בבורסה זול, הוגן וראוי להשקעה או מנופח וסביר שירד בעתיד?
– החזר ההשקעה (מכפיל רווח): מהי התשואה הכלכלית שהחברה מניבה לבעלי המניות? בתוך כמה שנים תוחזר ההשקעה? האם המניה עדיפה על אלטרנטיבות?
– נזילות ההשקעה (מחזור מסחר ממוצע): האם מחיר המניה בבורסה אמיתי ונובע מביקוש והיצע או נתון למניפולציות של גורמים זרים?


1. מחיר ההשקעה (מכפיל הון): 3.8
השווי של החברה בבורסה גדול כמעט פי ארבע משווי הכלכלי בדוחות הכספיים ומגלם ציפיות עתידיות של המשקיעים בשוק ההון להמשך גידול מואץ של החברה בהכנסות וברווחים. השווי של החברה בבורסה יקר ומחייב זהירות.

2. החזר ההשקעה (מכפיל רווח): 10.5
בהתאם למכפיל, ההשקעה תחזיר את עצמה תוך 10.5 שנים כלומר התשואה על ההשקעה היא 9.5% לשנה. תשואה גבוהה ביחס לאלטרנטיבות באפיקי השקעה סולידיים יותר.
הסיכון בהשקעה מגלם תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר מאלטרנטיבות וראויה להשקעה.

3. נזילות: מחזור יומי ממוצע 500,000,000 $.
המחזור היומי במסחר במניה גבוה מאוד ואינו מושפע ממניפולציות לאורך זמן. אין בעיית נזילות במניה ולא קיים קושי במכירה וקניה של המניה.

Investment Timing

תזמון ההשקעה

מה בודקים?
בתזמון ההשקעה שואפים לאתר את הזמן הטוב ביותר לבצע את ההשקעה במניה. האם כדאי עכשיו לבצע את ההשקעה או שעדיף להמתין לתזמון טוב יותר בעתיד.
על מנת להגיע למסקנה, נבדוק את תזמון באמצעות שני קריטריונים:
– מגמת המחיר ארוכת הטווח: האם מגמת המחיר של המניה עולה/יורדת/מאוזנת? האם היה שינוי מגמה בתקופה האחרונה? המטרה: לא להילחם בשוק ולהשקיע רק במניות עולות או מניות שירדו והחלו לשנות מגמה לעלייה.
– תנודתיות המחיר: האם קיים שינוי בתנודתיות של מחיר המניה בתקופה האחרונה ביחס לתקופות קודמות? מטרה: עלייה בתנודתיות מאותתת על שינוי בציפיות המשקיעים ועל שינוי מגמת המחיר.


1. מגמת המחיר ארוכת הטווח: לא ברורה (מאוזנת)
משנת 2010 ועד שנת 2014 מניית החברה הייתה במגמת עלייה משמעותית. משנת 2014 ועד היום מגמת העלייה נעצרה ומחיר המניה נע ברצועת מחיר ללא כיוון ברור בין 225 $ למניה ל- 350 $ למניה. המניה נמצאת במגמת מחיר לא ברורה.

BIOGEN Longterm Chart

מקור: תוכנת ניתוח טכני TradingView

2. תנודתיות המחיר: גבוהה
בשנה האחרונה תנודתיות מחיר המניה גבוהה מאוד. המניה עולה ויורדת עשרות אחוזים בטווחי זמן קצרים ללא מגמה ברורה. חוסר היציבות במניה מאותת לנו על עצבנות המשקיעים והשפעתה הגדולה של כל ידיעה חדשותית על החברה ומחיר המניה.

BIOGEN Weekly Chart

מקור: תוכנת ניתוח טכני TradingView

Investment Quality

איכות החברה

מה בודקים?
באיכות החברה אנו בוחנים את הצמיחה של החברה והאיתנות הפיננסית שלה. האם החברה ריווחית וצומחת או נמצאת בשלב של הידרדרות? האם החברה תוכל לשרוד משברים כלכליים או שבמשבר הראשון קיימת סכנה להמשך קיומה.
על מנת להגיע למסקנה, נבדוק את האיכות באמצעות שני קריטריונים:
– צמיחה שנתית: האם החברה צומחת ורווחית גם בשורה העליונה (מכירות) וגם בשורה התחתונה (רווח)? האם הצמיחה עקבית ויציבה?
– תשואה על הנכסים: האם החברה איתנה פיננסית או בסיכון עקב ריבוי הלוואות? האם החברה תוכל לשרוד תקופה ארוכה של ירידה במכירות וברווח או שתיקלע לקשיים עקב הוצאות מימון?


1. צמיחה שנתית: צמיחה ורווח עקביים בשנים האחרונות
בשלוש השנים האחרונות החברה צמחה בשיעור ממוצע של 7% לשנה והרווח גדל בממוצע ב-7% לשנה. החברה צומחת ורווחית.

2. תשואה על נכסים: 20.3%.
ההלוואות ("הון זר") והוצאות המימון של החברה לא מכבידים על צמיחתה. החברה איתנה פיננסית וסביר שתוכל להמשיך לפעול ללא קשיים גם בתקופות משבר כלכלי.

Investment Yield

תגמול החברה

מה בודקים?
בתגמול החברה אנו בוחנים האם החברה מתגמלת באופן שוטף באמצעות דיבידנדים את המשקיעים? האם החברה תוכל להמשיך ולתגמל בדיבידנדים גם בתקופות קשות של ירידה בצמיחה וברווחיות?
על מנת להגיע למסקנה, נבדוק את התגמול באמצעות שני קריטריונים:
– תשואת דיבידנד: מהו שיעור הדיבידנד השנתי שהחברה מחלקת למשקיעים? האם הדיבידנד גבוה יותר מאלטרנטיבות השקעה?
– שיעור דיבידנד מרווח: האם החברה תוכל לתגמל את המשקיעים בדיבידנד לאורך זמן? האם החברה שומרת מעט מהרווח להשקעה חוזרת בציוד ומו"פ להמשך צמיחתה העתידית?


1. תשואת דיבידנד: אין
החברה אינה מחלקת דיבידנדים.

2. שיעור דיבידנד מרווח: לא רלוונטי.
הקריטריון אינו רלוונטי.

Investment Conclusion

מסקנות ופעולות

1. מסקנות
– מניתוח היבט התמחור – המסקנה לא חד-משמעית. מצד אחד מחירה של המניה בבורסה יקר ומצד שני התשואה שהחברה מניבה גבוהה מאלטרנטיבות.
– מניתוח היבט התזמון – ניתן להסיק שהמניה נמצאת במגמה לא ברורה עם תנודתיות חריגה של עשרות אחוזים בעליות ובירידות. למניה אין כיוון ברור.
– מניתוח היבט האיכות – ניתן להסיק שהחברה צומחת, ריווחית ואיתנה פיננסית. ניתן להניח שהחברה תוכל לשרוד משברים כלכליים במצבה הנוכחי.
– מניתוח היבט התגמול – החברה אינה מחלקת דיבידנדים.

2. פעולה אפשרית
– במידה ואין השקעה קיימת במניה, רצוי לא לרכוש את המניה. עצבנות המשקיעים גורמת לתנודתיות גבוהה במניה. רצוי להמתין למגמת מחיר ברורה.
– במידה וכבר קיימת השקעה במניה, להישאר במניה ולנצל את עליית המחירים של השבועות האחרונים. חשוב לקבוע מראש באיזה מחיר לבצע מכירה של ההשקעה על מנת לא לספוג ירידות של עשרות אחוזים עקב עלייה בעצבנות המשקיעים.

Investment Warning

אזהרה

אזהרת השקעה
הניתוח מפורסם כשירות חינם לציבור וללא מחויבות.

אין לראות בכל הכתוב משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.
המידע המוצג הנו לידיעה בלבד ומהווה ניתוח אישי של החברה או עובדיה ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
חברת טלביט עוסקת בייעוץ השקעות פרטי בשוק הון ועשויה לייעץ ללקוחותיה להשקיע במדד המסוקר או כל מדד אחר בהתאם לצורכי לקוחותיה.
 
כל הזכויות שמורות לטלביט יועצים פיננסים בע"מ ©
אין להשתמש במידע אשר באתר לשום מטרה אחרת לרבות הפצה או הצגה בציבור, בלי אישור מפורש מהחברה.