מה בודקים?
באיכות החברה אנו בוחנים את הצמיחה של החברה והאיתנות הפיננסית שלה. האם החברה רווחית וצומחת או נמצאת בשלב של הידרדרות? האם החברה תוכל לשרוד משברים כלכליים או שבמשבר הראשון קיימת סכנה להמשך קיומה.
האם לחברה קיים יתרון משמעותי מול המתחרות? האם היתרון עוזר לחברה להתבלט מול המתחרים בסקטור?
על מנת להגיע למסקנה, נבדוק את האיכות באמצעות שלושה קריטריונים:
– תשואה על ההון: האם התשואה שהחברה משיגה על ההון העצמי שלה גבוהה ואטרקטיבית. האם התשואה מספיק גבוהה ביחס לאלטרנטיבות? האם הפעילות של החברה מספיק רווחית על מנת שניתן יהיה לממן את המשך צמיחת החברה באמצעות הלוואות ("הון זר")?
– תשואה על הנכסים: האם החברה איתנה פיננסית ותוכל לשרוד תקופות כלכליות קשות או שקיימת סכנה שתיקלע לקשיים עקב הוצאות מימון וההלוואות שנלקחו? עד כמה יעילה החברה בניצול השקעות נוספות ליצירת גידול בהכנסותיה? האם רווחיות החברה מספיק גבוהה על מנת לשלם הוצאות מימון ולהשאיר גם רווח להמשך צמיחתה?
– יתרון ביחס למתחרות: האם לחברה יש יתרון בולט ביחס למתחרות בענף? האם היתרון יעזור לחברה להמשיך ולהוביל את הענף בשנים הקרובות? (קיימים מספר סוגי יתרונות: מותג, ידע ייחודי ופטנטים, רשת ענפה של קשרים עסקיים, עלויות נמוכות או רווחיות גבוהה ביחס למתחרים, יעילות תפעולית וכדומה).
1. תשואה על ההון: 64.7%
התשואה על ההון העצמי של החברה מעל 64% וגבוהה יותר מכל אלטרנטיבה באפיקי השקעה אחרים. רווחיות החברה משמעותית גבוהה יותר מהריבית שהיא צריכה לשלם עבור ההלוואות שלה.
2. תשואה על נכסים: 16.5%
החברה מנהלת בצורה יעילה את נכסיה. ההלוואות ("הון זר") והוצאות המימון של החברה לא מכבידות על צמיחתה.
החברה איתנה פיננסית וסביר שתוכל להמשיך לפעול ללא קשיים גם בתקופות משבר כלכלי.
3. יתרון ביחס למתחרות: קיים
לחברה מספר יתרונות משמעותיים על המתחרות בענף.
– החברה היא מותג בינלאומי מוביל וידוע בתחום.
– לחברה רשת ענפה של אתרי אינטרנט העובדים בשקיפות מלאה ומאפשרים לצרכן לתכנן חופשה שלמה (טיסה, מלון, רכב, ביטוח וכדומה) תחת מותג אחר וכתובת אחת ללא טרטור בין חברות או אתרים שונים.
– החברה יעילה מאוד בניהול נכסיה ובעלת רזרבות מזומנים גבוהות ביחס למתחרות בענף. סיכוייה לשרוד משבר כלכלי גבוהות יותר מהמתחרות.
איתות איכות: חיובי