31/05/20: ממשיכים עם גל ההתאוששות – מנהלים השקעות בעידן הקורונה

200529_patrick-weissenberger-uJhgEXPqSPk-unsplash

מקור: Patrick Weissenberger on Unsplash

שלום רב,

בסקירתנו האחרונה, לפני כשישה שבועות, המלצנו על הגדלת רכיב המניות בתיק על מנת לנצל את השפעת משבר הקורונה להגדלת הרווחיות בתיק ההשקעות שלך.
בהמלצות התמקדנו בהגדלת ההשקעות במדדי מניות מובילים בעולם ובראשם ארה"ב.
מאז ועד היום שווקי המניות המשיכו לעלות ואיתם עולה שווי תיק ההשקעות.

כפי שציינו בסקירות הקודמות, אנחנו מנתחים את השפעת מגפת הקורונה על העולם באמצעות שני היבטים: כלכלי/בריאותי ופסיכולוגיית המשקיעים.

בהיבט הכלכלי/בריאותי – נראה בעת הזו, שהקורונה נמצאת בנסיגה בכל העולם המערבי והפעילות הכלכלית חוזרת אט אט, במינונים שונים במרבית המגזרים למעט תיירות ותעופה.
בנוסף, נראה שיש מרוץ כלל עולמי מי החברה הראשונה שתפתח תרופה לקורונה ואף חיסון. התרופה והחיסון נראים היום קרובים מתמיד והערכות הן שעד סוף השנה כבר יהיה חיסון למגפה.

בהיבט פסיכולוגיית המשקיעים – אנחנו רואים עליית מחירים עקבית בבורסות ברחבי העולם מהשפל של מרץ ועד היום, עליות אלה מלמדות על ביטחון המשקיעים בכלכלה האמריקאית והעולמית וביטחון ביכולת הכלכלות המובילות בעולם לחזור למסלול צמיחה לאחר משבר הסגר הכלל עולמי.

 

למרות כל האמור, יש לפעול במשנה זהירות היות והאיום, בעקבות חזרת המשקים בעולם לפעילות כלכלית, להתפרצות נוספת של המגיפה לא נעלם.
נוסף לקורונה, יש היום בעולם עוד שני נושאים אשר עשויים להתפתח למשברים פיננסים: מלחמת האנרגיה בין רוסיה, אופ"ק וארה"ב ומלחמת המכסים בין ארה"ב וסין.

Investment Conclusion

מהי אסטרטגיית ההשקעות שלנו לתקופה הקרובה?

אמנם, על פני השטח הכל נראה טוב; שווקי המניות עולים באופן עקבי, מחזורי המסחר בבורסות המובילות בעולם עולים באופן משמעותי ונראה שגלגלי הכלכלות חוזרים לנוע.

אולם, מתחת לפני השטח ניתן להבחין שמאמצע אפריל (21/04) ועד היום השווקים לא נבחנו ביכולת שלהם לעמוד במימושים וירידת שערים ולפיכך עלינו להיערך לשלוש אפשרויות שייוצר:

1. גל נוסף של איסוף סחורה ועליה בשווקים.
2. עמידה במקום של השוק- סביב אותו מחיר ללא כיוון ברור.
3. השוק יעבור למגמה שלילית ולא יצליח לבלום את הירידות.

SPY ETF CHART ANALYSIS

אנחנו מציעים להיות ערוכים מראש לכל אחד מהתרחישים ולדאוג מלכתחילה שתיק ההשקעות יהיה מבוסס על השקעות במדדי שוק וסקטורים מובילים בלבד:

במקרה ויתרחש גל נוסף של עליות – שילמד על שוק חזק ואטרקטיבי – אפשר יהיה לבצע הגדלה נוספת של רכיב המניות.

במקרה והשוק יעמוד במקום – ולא יבחר כיוון, כדאי יהיה לנצל את הזמן למימוש רווחים בתיק ולהמשיך לעקוב עד שתתברר המגמה.

במקרה והשוק לא יצליח לבלום את הירידות – לנצל את העובדה שהתיק מבוסס על מדדי שוק וסקטורים מובילים בלבד ואין לנו חשש שעקב המשבר ההשקעות ימחקו, ולהגדיל הדרגתית במחירים זולים את ההשקעה במדדים והסקטורים שיושפעו ע"מ ליהנות מתשואה גבוהה בהתאוששות לאחר מכן.

לסיכום,

לאחר ניצול משבר הקורונה בתחיל אפריל להגדלת רכיב המניות בהשקעות אנחנו ממליצים להמשיך ולהיות ערוכים, לעקוב בערנות אחר השווקים ולפעול בהתאם לאחד התרחישים בתוכנית העבודה שהצגנו לתקופה הקרובה.

Investment Warning

אזהרה

אזהרת השקעה
הניתוח מפורסם כשירות חינם לציבור וללא מחויבות.

אין לראות בכל הכתוב משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.
המידע המוצג הנו לידיעה בלבד ומהווה ניתוח אישי של החברה או עובדיה ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
חברת טלביט עוסקת בייעוץ השקעות פרטי בשוק הון ועשויה לייעץ ללקוחותיה להשקיע במדד המסוקר או כל מדד אחר בהתאם לצורכי לקוחותיה.
 
כל הזכויות שמורות לטלביט יועצים פיננסים בע"מ ©
אין להשתמש במידע אשר באתר לשום מטרה אחרת לרבות הפצה או הצגה בציבור, בלי אישור מפורש מהחברה.